سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض ارتودنسی | مطب دکتر بنفشه ایزدی

عوارض ارتودنسی

یکی از مهم ترین مواردی که در زمینه ارتودنسی باید به آن توجه کرد توجه به عوارض ارتودنسی است. زیرا با توجه به اینکه ارتودنسی دارای مزایای بسیاری است و به عنوان یکی از کاربردی ترین روش ها برای صاف کردن دندان ها به کار می رود، 

در این قسمت به توضیح برخی از عوارض ارتودنسی می پردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

خطر برگشت درمان از عوارض ارتودنسی:

از جمله عوارض ارتودنسی و معایب ارتودنسی که موجب بی میلی بسیاری از افراد نسبت به استفاده از این درمان شده است، خطر برگشت ناهنجاری­ها بعد از درمان می­باشد.

گفتنی است که درمان­های انجام شده در دوران رشد با اتمام این دوره، برنخواهند گشت. توجه کنید برای شروع درمان ارتودنسی به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. بدین ترتیب بهترین تشخیص و درمان برای شما انجام خواهد شد و از بروز این مورد از عوارض ارتودنسی جلوگیری خواهد شد.

خراشیده یا زخم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض ارتودنسی دندان:

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شده است. این را البته نمی‌توان از عوارض ارتودنسی در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

تشدید مشکلات دندان:

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند.

در موارد بسیار نادر، ممکن است چنین مشکلاتی باعث تغییر رنگ دندان ها و حتی نیاز به عصب کشی در طول ارتودنسی شود. به همین خاطر و باز هم تاکید می‌کنیم: اگر دندان‌های شما پیش از ارتودنسی مشکلی داشته باشند، احتمالا متخصص ارتودنسی تا پیش از برطرف شدن آن مشکلات، درمان شما را شروع نمی‌کند تا از بروز عوارض ارتودنسی در طول درمان پیشگیری شود و مشخصا چنین عارضه‌ای را تجربه نکنید.