سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض ارتودنسی | شاهکار دنتال

عوارض ارتودنسی

در این وبلاگ قصد داریم به یکی از مقالات سایت شاهکار دنتال بپردازیم. این مقاله عوارض ارتودنسی را به طور دقیق شرح می دهد و به عوارض ارتودنسی را به طور دقیق می پردازد. 

آیا ارتودنسی عوارض دارد؟

مروارید های سفید و محکم دهان همیشه زیبا نیستند و در برخی افراد دچار اختلالات و ناهنجاری هایی می باشد.ارتودنسی دندان یکی از درمان های امروزی برای ناهنجاری دندان ها است که مانند هر درمان پزشکی دیگری می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. 

 درد و ناراحتی از عوارض ارتودنسی:

این ساختارها مانع از جابجایی دندان میشوند و وقتی کش می آیند و یا تحریک میشوند سیگنال هایی به مغز میفرستد که مغز هم در واکنش به این جابجایی به سنسورها و حسگرهای درد دستور میدهد که کمی حالت درد و ناراحتی ایجاد کنند. اما بعد از مدت کوتاهی زمانی این درد از عوارض ارتودنسی از بین میرود.

تشدید مشکلات دندان:

همانطور که حرک‌های ارتودنسی باعث جابجایی و تغییر موقعیت دندان‌ها می‌شود، ممکن است برخی از مشکلات قبلی دندان (مانند پوسیدگی ها یا تروما و …) در نتیجه استفاده از دستگاه های ارتودنسی تشدید شده یا دوباره ایجاد شوند.

در موارد بسیار نادر، ممکن است چنین مشکلاتی باعث تغییر رنگ دندان ها و حتی نیاز به عصب کشی در طول ارتودنسی شود. به همین خاطر و باز هم تاکید می‌کنیم: اگر دندان‌های شما پیش از ارتودنسی مشکلی داشته باشند، احتمالا متخصص ارتودنسی تا پیش از برطرف شدن آن مشکلات، درمان شما را شروع نمی‌کند تا از بروز عوارض ارتودنسی در طول درمان پیشگیری شود و مشخصا چنین عارضه‌ای را تجربه نکنید.