سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ارتودنسی

ارتودنسی یکی از درمان هایی جهت صاف کردن دندان ها به کار می رود. 

با توجه به این موضوع ارتودنسی دارای روش های بسیار گوناگونی می باشد ه در ادامه به توضیح این روش ها می پردازیم. هر کدام از روش های ارتودنسی دارای قیمت مختلفی می باشد. 

قیمت ارتودنسی بر اساس نوع و روش آن ممحاسبه می شود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت ارتودنسی

نوع سیم های به کار رفته

هر چه جنس سیم های مورد استفاده در دندان پزشکی بهتر باشد، از قیمت بالاتری هم بخوردار می باشد. بنابراین اولیت عامل تاثیر گذار در ارتودنسی جنس سیم های اتودنسی است.

نوع براکت ها 

براکت فلزی

 براکت‌های فلزی معمولاً از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده اند و میزان استقبال از آن در بین افرادی که ارتودنسی انجام می‌دهند، خیلی زیاد است. زیرا این نوع ارتودنسی ارزان ترین و بادوام‌ترین نوع براکت‌های ارتودنسی محسوب می‌شوند.

براکت سرامیکی

شکل براکت سرامیکی مطابق با وضعیت فک و دندان‌های شما ساخته می‌شود. این براکت‌ها در دهان به صورت مخفی هستند، اما احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد. قیمت این براکت‌ها بیشتر از براکت‌های فلزی اما در حد مناسبی است.

طول دوره درمان ارتودنسی

هر چقدر شما به مراحل ارتودنسی پیچیده‌تری از آماده‌سازی دندان‌ها و عمل‌های دندانپزشکی نیاز داشته باشید، دوره کامل درمان ارتودنسی شما هم طولانی‌تر خواهد بود و بالطبع، هزینه بیشتری هم باید برای آن بپردازید.

 سن بیمار

با افزایش سن هزینه های درمان به دنبال آن بیشتر می شود. یعنی کودکان هزینه درمان کمتری نیاز دارند و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

مدت زمان ارتودنسی یا طول درمان

هرچقدر طول درمان بیشتر شود هزینه ها هم بالاتر می روند. زیرا بالا رفتن مدت زمان درمان به معنی مراجعات بیشتر و استفاده از دستگاه های بیشتری است.

برای آشنایی با قیمت ارتودنسی می توانید وارد سایت دندانپزشکی شاهکار دنتال شوید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.