سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امالگام بهتر است یا کامپوزیت

اصولا وقتی شما به یک دندان پزشکی جهت پر کردن دندان ها مراجعه می کنید، دکتر از شما خواهد پرسید که از چه مواردی برای پپر کردن دندان های شما استفاده کند.

برای پر کردن دندان ها از دو مواد استفاده می شود، یا آمالگام یا کامپوزیت. 

هر کدام از این مواد دارای یک سری ویژگی ها و یکسری معایب بد می باشد. من در این مقاله قصد دارم شما را با ویژگی ها و معایب این دو ماده به طور کامل آشنا کنم. 

کامپوزیت یک ماده سفید است که جهت پر کدن دندان ها استفاده می شود. این ماده به رنگ سفید وجود دارد و از طرف دیگر به دلیل این ویژگی که به رنگ دندان است باعث زشتی دندان ها بعد از پر کردن نمی شود.

دیگر مزایای آن داشتن جنس آن است. به دلیل اینکه از جنس پلاستیک می باشد، بعد از خوردن مواد سرد و گرم، سبب گز گز دندان ها و اعصاب نمی شود. از این رو بسیار مفیداست.

ماده دیگری که برای پر کردن دندان ها استاده می شود آمالگام است. آمالگام از نوعی گالوانیزه است که به دلیل جنس آ« یک انتقال دهن ه گرما است. از این رو می توان برای پر کردن دندن ها استفاده کرد.

اگر الان هم دقت کتید در دندان هایتان جاهایی سیاهی را مشاهده خواهید کرد که این موارد سیاه، همان ماده پر کردنی آمالگام می باشد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید وارد سایت شاهکار دنتال شوید و با مطالعه مقاله ای که تحت عنوان کامپوزیت بهتر است یا آمالگام مطالعه کنید.